Mercedes-Benz C (2007)
Renkaat:
-Talvirenkaiden vaihto rengashotellista 8.10.-24,
klo 10:00- alkaen.
kesärenkaat hotelliin Vianorille, Jylpyntie 8
Vianhaku:
- Jäähdytysveden lämpömittari pysyy alarajassa, kierroslukumittari 1500 r/ min tyhjäkäynnillä ( norm 800 r/ min).
Mittarien (?) vikaantumiset tulivat ilmi, kun auto oli pysäköitynä kotona noin 1- viikon.
Akku:
- Akun tila, nesteet, kunnon ja toiminnan tarkastus.
Peräöljyt:
- Perän öljynvaihdon suoritusmerkintää ei löytynyt aiemmasta huoltokirjasta, joten varmaan pitää vaihtaa uudet.
Seat Leon (2008)
Vaihteisto:
Vaihteisto vuotaa reilusti öljyä. Vaihteiston päätytulpassa jälki ja pullistunut. Havaittiin toisen huollon yhteydessä.
Tarvitsen: Öljyvuodon diagnosoinnin ja mahdollisen huollon.
Vianhaku:
Vaihteisto vuotaa reilusti öljyä. Vaihteiston päätytulpassa jälki ja pullistunut. Havaittiin toisen huollon yhteydessä.
Tarvitsen: Öljyvuodon diagnosoinnin ja mahdollisen huollon.
BMW 5-Sarja (2015)
Vianhaku:
Vianpaikannus mikä vaivaa seisontajarrua ja kustannusarvio sille reklamaatiota varten, herjaa ”seisontajarru ei toimi” ja pitää kovan sorsamaisen pitkän narinan yrittäessä laittaa päälle ja mittaristossa palaa keltaisena p valo. Asia olisi kiireellinen
Mazda 6 (2007)
Pakoputkisto:
Pakoputki irti tai puhkiruostunut.
Vianhaku:
Moottorin varoitusvalo palaa. Moottori käy ihan normaalisti.
Peugeot 207 (2011)
Huolto:
Määräaikaishuolto valmistajan huolto-ohjeiden mukaan.
-Auto huollettu edellisen kerran 14.5.2021 kilometreillä 70477 ja öljyt ja suodatin vaihdettu 28.12.2023 km 84300.
Vianhaku:
Auto: Peugeot 207, 2011, 1,4 VTI, manuaali, km 88400. Rek.tunnus IJX-568
Vianetsintä ja mahdollinen korjaus - ohjaustehostimen vika.
Vika ilmeni ensimmäisen kerran töyssyn yli ajettaessa, kuului naksaus, merkkivalo syttyi, teksti "power steering fault" ja tehostin lakkasi toimimasta. Uudelleen käynnistyksen jälkeen merkkivalot poistuivat, toimi normaalisti. Ei vikakoodeja kotilukijalla.
Muutaman ajon jälkeen sama toistui nimenomaan töyssyn yli ajettaessa. Samat oireet, mutta tällä kertaa ei palautunut enää uudelleen käynnistyksessä, edelleenkään ei vikakoodeja kotilukijalla.
- Sulakkeet tarkistettu, ei vikaa. Suursulakkeita ei tarkistettu.
Suzuki Liana (2004)
Vianhaku:
Auto alkoi yhtäkkiä pitämään kovaa pörisevää ääntä kiihdytettäessä. Ääni katoaa aina, kun vauhti tasaantuu, mutta jälleen kaasua painettaessa kuuluu uudestaan.
Chevrolet Volt (2012)
Vianhaku:
Moottorin vikavalo palaa. Teksti "Huolla korkeajännite järjestelmä" Ei lataa pistokkeesta, toimii muuten normaalisti. Vikakoodit P1F0E, P0AA6 ja P1FFF
Skoda Octavia (2010)
Huolto:
Määräaikaishuolto valmistajan huolto-ohjeiden mukaan.
-Auton kilometrilukema: 115000km;
-Edellinen huolto: 72000
-Huoltokirjan mukaan edellinen ”tarkistushuolto” tehty 72tkm kohdalla, tämän jälkeen vuosittain vaihdettu öljyt, suodattimia, sytytystulpat kertaalleen. Liput ja laput tallella.
Jarrut:
Jarrunesteiden vaihto.
Vianhaku:
Jarrujen säätö(?). Joulukuussa uusittu toinen satula, levyt ja palat eteen ja maaliskuussa levyt ja palat taakse. Kovemmasta vauhdista jarrustassa auto täristää.
Öljynvaihto:
Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto.
BMW 3-Sarja (2006)
Vianhaku:
Moottorin vikavalo palaa. Koodi P0012. Jakopääketju sarja vaihdettu, molemmat vanokset vaihdettu. Nokka akselin asentotunnistin vaihdettu imupuolella. Autossa ei ole voimaa ja tyhjällä kierrokset hyppii.
Mercedes-Benz CLK (2004)
Vianhaku:
toinen takajarru kuumenee ajossa eli laahaa. En tiedä onko vika käsijarrussa vai itse jarrussa