Lue vinkkimme alta
Kilpailuta Ford korjaus AutoJerryssä ja säästä jopa 40%
Kilpailuta vianhaku minuutissa
100% ilmainen - ei sido sinua mihinkään
Jos autosi puoltaa, niin vika voi olla:
Huolto:
Määräaikaishuolto valmistajan huolto-ohjeiden mukaan.
-Auton kilometrilukema: 185000 km;
-Edellinen huolto: 167000km (moottoriöljy+suodatin, ilmansuodattimet, jarrunesteiden vaihto, taka-akselin pitkittäistukivarren hela vaihdettu apukuskin puolelta, alipainepumppu vaihdettu, koska alkava vuoto.)
- Autoon vaihdettu tehdaskunnostettu moottori 121tkm(06/2021) kohdalla sis. jakohihnasarja&ves.pumppu ym. eli vaihtoväli ei vielä pitäisi olla ajankohtainen sen suhteen.
_____________________________________________________________________________
- Taka-akselin pitkittäistukivarren helan uusinta kuskin puolelle.
- Kaarrevalo pimeänä apukuskin puolelta - polttimon vaihto.
Vianhaku:
- Ohjaus puoltaa oikealle, tästä ei katsastusmies sanonut mitään 26.2 ja iski hyväksytty leiman ilman huomautuksia.
- BLIS eli kuolleen kulman haistelija järjestelmä herjaa vikaa = vikakoodin luku. Käynnistäessä apukuskinpuolen peiliin ei syty blis valoa. Johtosarjassa vikaa vai anturi rikki?
Ohjaus:
Ohjaus:
Eli auto oli huollossa, mutta kaikkea eivät saaneet korjattua, korjaamon kirjauksia tässä:
Ohjaustehostimen nestesäiliö oli tyhjä. Lisätty nestettä ja vuoto paikannettu hammastankoon oikealla puolella. Hammastanko vaihdettava ja suositellaan myös Ohjaustehostimen pumpun vaihtoa kun se pitää ääntä. Pumppu käynyt vähillä öljyillä pitemmän aikaa. Tehostimen vaihdon yhteydessä myös tehostimen öljylinjay uusittava myös.
Oma lisäys: auton ratti jäykkä sekä täristää, ja auto puoltaa vasemmalle kun ratista päästää.
Jätetty 25.02.2025 12:34
Ohjaus:
Eli auto oli huollossa, mutta kaikkea eivät saaneet korjattua, korjaamon kirjauksia tässä:
Ohjaustehostimen nestesäiliö oli tyhjä. Lisätty nestettä ja vuoto paikannettu hammastankoon oikealla puolella. Hammastanko vaihdettava ja suositellaan myös Ohjaustehostimen pumpun vaihtoa kun se pitää ääntä. Pumppu käynyt vähillä öljyillä pitemmän aikaa. Tehostimen vaihdon yhteydessä myös tehostimen öljylinjay uusittava myös.
Oma lisäys: auton ratti jäykkä sekä täristää, ja auto puoltaa vasemmalle kun ratista päästää.
Huolto:
Määräaikaishuolto valmistajan huolto-ohjeiden mukaan.
-Auton kilometrilukema: 185000 km;
-Edellinen huolto: 167000km (moottoriöljy+suodatin, ilmansuodatin, jarrunesteiden vaihto, taka-akselin toinen hela vaihdettu, alipainepumppu vaihdettu, kun alkava vuoto.)
- Autoon vaihdettu tehdaskunnostettu moottori 121tkm(06/2021) kohdalla sis. jakohihnasarja&ves.pumppu ym. eli vaihtoväli ei vielä pitäisi olla ajankohtainen sen suhteen.
Valot:
- Kaarrevalo pimeänä kuskin puolelta - korjaus.
Vianhaku:
-BLIS eli kuolleen kulman haistelija järjestelmä herjaa vikaa = vikakoodin luku. Onko johtosarjassa vikaa vai anturi rikki?
- Ohjaus puoltaa oikealle, tukivarsi/puslat/toisen puolen taka-akselin hela ongelmana?
Katsastushuolto:
katsastus 12.01.2025 mennessä, joten se tähän samalla. Ainakin rekisterikilven valo ja jotain ajovalojen vasemmalla näyttää tarviivan vaihtoa. Ovet kun aukaisee nii vasen puoli lähes tulkoon kokonaan pimeänä. Ajovalot kun laittaa päälle niin näyttää toimivan. Takapönttö rämisee, ei katsottu alle sen paremmin.
Vianhaku:
Vain missä saa laskulle.
Ja korjaamo joka etsii halvemman/toimivan ratkaisun. Pitää myös ilmoittaa viasta ilmenneen korjauksen hinta, ennen korjaamista.
Kuvassa ratin keikahtamisesta oikealle. Renkaat ovat suorana. Puoltaa oikeaan suuntaan. Ei näkyvää vikaa ilman että olisi purettu mitään. Tai edes osattu. Ratti tuntuu normaalilta, ei ole siis raskas. Autoon tulossa myös katsastus 12.01.2025 mennessä, joten se tähän samalla. Ainakin rekisterikilven valo ja jotain ajovalojen vasemmalla näyttää tarviivan vaihtoa. Ovet kun aukaisee nii vasen puoli lähes tulkoon kokonaan pimeänä. Ajovalot kun laittaa päälle niin näyttää toimivan. Takapönttö rämisee, ei katsottu alle sen paremmin.
Tässä tiedossa olevat. Tälle ei nyt voi arviota antaa, siksi tärkein laskulle kun itse sairaslomalla ja auton käyttö lähes joka päiväistä.
Autolla ei voi nyt ajaa, joten jos onnistuisi korjaus katsastukseen mennessä ja katsastus myös, olisi toiveena.
Katsastushuolto:
katsastus 12.01.2025 mennessä, joten se tähän samalla. Ainakin rekisterikilven valo ja jotain ajovalojen vasemmalla näyttää tarviivan vaihtoa. Ovet kun aukaisee nii vasen puoli lähes tulkoon kokonaan pimeänä. Ajovalot kun laittaa päälle niin näyttää toimivan. Takapönttö rämisee, ei katsottu alle sen paremmin.
Vianhaku:
Vain missä saa laskulle.
Ja korjaamo joka etsii halvemman/toimivan ratkaisun. Pitää myös ilmoittaa viasta ilmenneen korjauksen hinta, ennen korjaamista.
Kuvassa ratin keikahtamisesta oikealle. Renkaat ovat suorana. Puoltaa oikeaan suuntaan. Ei näkyvää vikaa ilman että olisi purettu mitään. Tai edes osattu. Ratti tuntuu normaalilta, ei ole siis raskas. Autoon tulossa myös katsastus 12.01.2025 mennessä, joten se tähän samalla. Ainakin rekisterikilven valo ja jotain ajovalojen vasemmalla näyttää tarviivan vaihtoa. Ovet kun aukaisee nii vasen puoli lähes tulkoon kokonaan pimeänä. Ajovalot kun laittaa päälle niin näyttää toimivan. Takapönttö rämisee, ei katsottu alle sen paremmin.
Tässä tiedossa olevat. Tälle ei nyt voi arviota antaa, siksi tärkein laskulle kun itse sairaslomalla ja auton käyttö lähes joka päiväistä.
Autolla ei voi nyt ajaa, joten jos onnistuisi korjaus katsastukseen mennessä ja katsastus myös, olisi toiveena.
Katsastushuolto:
Ainakin rekisterikilven valo ja jotain ajovalojen vasemmalla näyttää tarviivan vaihtoa. Ovet kun aukaisee nii vasen puoli lähes tulkoon kokonaan pimeänä. Ajovalot kun laittaa päälle niin näyttää toimivan. Takapönttö rämisee, ei katsottu alle sen paremmin.Katsastus 12.01.2025
Vianhaku:
Vain missä saa laskulle.
Ja korjaamo joka etsii halvemman/toimivan ratkaisun. Pitää myös ilmoittaa viasta ilmenneen korjauksen hinta, ennen korjaamista.
Kuvassa ratin keikahtamisesta oikealle. Renkaat ovat suorana. Puoltaa oikeaan suuntaan. Ei näkyvää vikaa ilman että olisi purettu mitään. Tai edes osattu. Ratti tuntuu normaalilta, ei ole siis raskas. Autoon tulossa myös katsastus 12.01.2025 mennessä, joten se tähän samalla. Ainakin rekisterikilven valo ja jotain ajovalojen vasemmalla näyttää tarviivan vaihtoa. Ovet kun aukaisee nii vasen puoli lähes tulkoon kokonaan pimeänä. Ajovalot kun laittaa päälle niin näyttää toimivan. Takapönttö rämisee, ei katsottu alle sen paremmin.
Tässä tiedossa olevat. Tälle ei nyt voi arviota antaa, siksi tärkein laskulle kun itse sairaslomalla ja auton käyttö lähes joka päiväistä.
Autolla ei voi nyt ajaa, joten jos onnistuisi korjaus katsastukseen mennessä ja katsastus myös, olisi toiveena.
Katsastushuolto:
Ainakin rekisterikilven valo ja jotain ajovalojen vasemmalla näyttää tarviivan vaihtoa. Ovet kun aukaisee nii vasen puoli lähes tulkoon kokonaan pimeänä. Ajovalot kun laittaa päälle niin näyttää toimivan. Takapönttö rämisee, ei katsottu alle sen paremmin. Katsastus 12.01.2025
Vianhaku:
Vain missä saa laskulle.
Ja korjaamo joka etsii halvemman/toimivan ratkaisun. Pitää myös ilmoittaa viasta ilmenneen korjauksen hinta, ennen korjaamista.
Kuvassa ratin keikahtamisesta oikealle. Renkaat ovat suorana. Puoltaa oikeaan suuntaan. Ei näkyvää vikaa ilman että olisi purettu mitään. Tai edes osattu. Ratti tuntuu normaalilta, ei ole siis raskas. Autoon tulossa myös katsastus 12.01.2025 mennessä, joten se tähän samalla. Ainakin rekisterikilven valo ja jotain ajovalojen vasemmalla näyttää tarviivan vaihtoa. Ovet kun aukaisee nii vasen puoli lähes tulkoon kokonaan pimeänä. Ajovalot kun laittaa päälle niin näyttää toimivan. Takapönttö rämisee, ei katsottu alle sen paremmin.
Tässä tiedossa olevat. Tälle ei nyt voi arviota antaa, siksi tärkein laskulle kun itse sairaslomalla ja auton käyttö lähes joka päiväistä.
Autolla ei voi nyt ajaa, joten jos onnistuisi korjaus katsastukseen mennessä ja katsastus myös, olisi toiveena.
Nelipyöräsuuntaus:
Auto puoltaa vahvasti oikealle ja polttoaineen kulutus on noussut huomattavasti. Nastarenkaat vaihdettu kesärenkaiden tilalle alla oleville vanteille 10/2024, jonka jälkeen tämä on alkanut.
Auttaisiko tähän nelipyöräsuuntaus vai mikä?
Nelipyöräsuuntaus:
Pyörien kulmien tarkastus ja säätö. Ratti vinossa oikealle päin ja täristää ajossa, lujempaa ajettaessa. Puoltaa vasemmalle.
Nelipyöräsuuntaus:
Pyörien kulmien tarkastus ja säätö.
Ohjaus hieman ”hakee.”
Vianhaku:
Vetää/puoltaa vasemmalle eli tielle päin. Voisiko ohjauskulmat myös säätää.
Ohjaus:
Auton ratti tärisee jos vauhti ylittää yli 60km/h ja puoltaa .
Nelipyöräsuuntaus:
Pyörien kulmien tarkastus ja säätö. Auto puoltaa hieman oikealle ja molempien eturenkaiden sisäreunat ovat enemmän kuluneet.
Jarrut:
Jarrulevyjen ja jarrupalojen vaihto eteen.
* Muu työ *:
Ohjauskulmien tarkastus ja säätö. Puoltaa oikealle ajaessa.
Renkaat:
Kesärenkailla ohjaus/jarrut puoltaa, talvirenkailla ei. Pitäisi tarkistaa onko kesärenkaissa tai vanteissa (alumiini) jotain vikaa vai tarviiko vain tasapainotuksen.
Napsauta selaimessa “Salli” saadaksesi ilmoitukset uusista tarjouksista ja viesteistä.
Tiesithän, että AutoJerry on autoilijalle ilmainen palvelu!
Yli 500 000 suomalaista käyttää AutoJerryä ja säästää jopa 40% huoltokuluissa.