Volkswagen Golf (2010)
* Muu työ *:
Kiihdytyksessä (etenkin 1. ja 2. vaihteella) auto nykii kevyesti, kuin ahtopaine heittelisi. Ei tunnu sytytyskatkokselta vaan ennemminkin epätasaiselta turbotoiminnalta.
Ilmansuodatinkotelo ja EGR-/turbo-solenoidit vaihdettu, ei vaikutusta.
Epäilen alipainevuotoa tai VNT-ohjauksen ongelmaa.
Pyydän tarkistamaan:
-Alipaineletkut (erityisesti VNT-toimilaite)
-VNT-toimilaitteen liike ja alipaineen pito
-N75-venttiilin toiminta
-Alipainesäiliö
Volkswagen Touran (2017)
Kytkin:
Ilmeisesti pitäisi vaihtaa koko kytkin mötkö kokonaisuudessaan. Pätkii ja nykii liikkeelle lähdössä etenkin pienessä vauhdissa ja peräkärryn kanssa.
Volkswagen Touran (2014)
Moottori:
Kiihdyttäessä ja varsinkin korkeammissa nopeuksissa auto nykii/ei anna tehoja/vastetta kaasuun. Pari kertaa syttynyt moottorin vikavalo ko. tilanteessa, mutta sammunut, kun tiputtaa kierroksia. Myös pienempien vaihteiden (DSG) vaihtamisessa ollut jotain häikkää. Auto kuitenkin ajokunnossa. Vikakoodit tsekattu, taustalla koodi P2177. Voi liittyä johonkin aikaisempaan vikaan, kun tyhjäkäynnillä valittanut "liian laihaa seosta" / käy laihalla.
Volkswagen Passat (2007)
Vaihteisto:
Vuotaa. Nykii 2sta 3seen sekä pakkiin.
Volkswagen Golf (2008)
Vianhaku:
Kiihdyttäessä toisinaan nykii.
Myös öljyvalo syttyy usein, ilman mitään syytä!
Volkswagen Passat (2000)
Vikakoodien luku:
Auto nykii kiihdyttäessä.
Volkswagen Golf (2011)
* Muu työ *:
Vian selvittäminen.
Ajossa auto menee välillä pätkimällä ja nykii. Lämmöt ei nouse, ei savuta, mikään ei haise tai pidä ääntä.
Jakohihna vaihdettu 189.000km kohdalla. Nyt ajettu 223.000km. Turbo vuotaa ehkä öljyä.
Tarvitsen huollon ajaksi sijaisauton, millä pääsen töihin ajamaan.
Volkswagen Passat (2017)
Akku:
Uusi akku ja akun vaihto.
Vianhaku:
Autoon syttynyt vikavalot:
7E8: Moottori, sylinteri 4
7E9: A/T
Auto nykii ja välillä jopa sammuttaa auton kokonaan. Polttoaineen kulutus ajoittain kohoaa korkeaksi ja auto savuttaa reilusti normaalia enemmän. Auto täristää ajossa.
Öljynvaihto:
Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto.
Volkswagen Polo (2012)
Vianhaku:
Auto on alkanut täristä todella selvästi tyhjäkäynnillä, esim. liikennevaloissa tuntee penkin tärisevän. Auto myös nykii satunnaisesti, kun vaihteet vaihtuvat. Nykiminen korostuu erityisesti silloin, jos painaa voimakkaasti kaasua lähtiessä valoista tai risteyksestä
Volkswagen Amarok (2018)
* Muu työ *:
Käsijarrun kahva pitää vetää 25cm ylös (aiemmin 15cm) ennen kuin lukittuu. Lisäksi epäilen, että käsijarru välillä laahaa, koska auto nykii ajaessa välillä ja välillä ei nyi.
Volkswagen Jetta (2011)
Vianhaku:
Moottorin varoitusvalo ja EPC-valo palaa. Auto nykii, ei kulje.
Volkswagen Jetta (2006)
Moottori:
Antaa vikakoodin p2293(pysyvä, moottorinvikavalo päällä koko ajan) ja välillä p2296(ei pysyvä vikakoodi). Auton aikasempi omistaja uusinut korkeapainepumpun ja korjannut sille tulevaa sähköliitintä. Kylmänä lähtee viiveellä käyntiin ja nykii kiihdyttäessä, lämpimänä toimii ok, pientä tehon puutetta.
Volkswagen Golf (2013)
Vianhaku:
Auto nykii pintakaasulla kiihdyttäessä. Tyhjäkäynti epätasainen.
Volkswagen ARTEON (2018)
Huolto:
Antanut aikaisemmin syksyllä silloin tällöin kesken ajon keltaisen vaihteiston vikavalon, ja tullut teksti "vaihteisto vikatilassa, peruutusvaihde pois käytöstä". Vaihteisto nykii vaihdetta vaihdettaessa (automaatti), mutta lopulta valo jossakin kohtaa poistunut. Yleensä auton sammuttaessa. Käytetty lokakuussa huoltamolla, jossa todettiin anturivika automaattilaatikon puolella. Tällä hetkellä vika tulee jo melkeinpä päivittäin. Käytetty vikadiagnostiikassa uudestaan pari viikkoa sitten ja vika todettu tarkemmin "10688 Position sensor for clutch". Voin liittää kuvan liitetiedostoksi jos tänne pystyy.
Volkswagen Passat (2004)
* Muu työ *:
Kesällä katsastuksessa löytyi rikkinäinen vetonivelen suojakumi. En vaihtanut kumia. Nyt ratti nykii ja pitää ääntä, sekä vetonivel on kuiva. Vetonivelen vaihto.